czwartek, 24 października 2013

Muffiny czekoladowe Nigelli Lawson

Przepis zaczerpnęłam jakiś już czas temu z programu Nigelli Lawson. Są tak szybkie w wykonaniu, ze zdarzało mi się je robić w momencie gdy niezapowiedziany gość był już u mnie. Zanim się dobrze rozsiadł gorące, miękkie i cudownie czekoladowe muffiny wyciągałam w piekarnika. Dzieciaki tez je uwielbiają, najpierw robić razem ze mną a potem zajadać ze smakiem :)




Składniki na 12 sztuk:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki kakao (dobrej jakości)
  • 3/4 szklanki cukru
  • ok 150g groszków czekoladowych (*)
  • 1 szklanka mleka
  • 1/3 szklanki + 2 łyżki oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Składniki suche wsypujemy do dużej miski i mieszamy (częśc groszków czekoladowych odkładamy do posypania muffin). Składniki mokre mieszamy w mniejszej misce, a następnie wlewamy do suchych i mieszamy łyżką, nie przejmując się jeśli powstaną nam grudki.

Ciasto przekładamy do blachy na muffiny wyłożonej papilotkami, każda napełniając do około 3/4 wysokości. Wierzch posypujemy odłożonymi groszkami czekoladowymi. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy 18-20 minut.

Wyjmujemy na kratkę i zostawiamy do lekkiego przestudzenia. Najlepsze są podawane jeszcze ciepłe, gdy groszki czekoladowe rozpływają się podczas jedzenia :)

(*) Jeśli nie mamy w domu groszków czekoladowych możemy je zastąpić pokrojona na niewielkie kawałki czekoladą. Ja najbardziej lubię wymieszać groszki/czekoladę mleczna i gorzką.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)